13 Kasım 2016 Pazar

İSVEÇ STOCKHOLM GEZİSİ


İSVEÇİ NASIL GEZDİM STOCKHOLM1



emekliseyyah


Kuzey ülkelerinden medeniyetin, insan haklarının, kadın erkek eşitliğinin, özgürce yaşamanın beşiği olarak hep bahsedilir. Aynı zamanda tabiatın doğal güzelliklerini yaşadığı, deniz ile iç içe baltık denizinde kurulu adacık ülkesi Stockholm, gerçek güzellikte bir şehir miydi? Tüm bu bilgiler doğru muydu? Bu düşüncülerle İsveçe'e seyahat etmeyi yaklaşık 2 yıldır düşünüyor, ancak iş yoğunluğundan plan yapıp gidemiyordum, Emekli olduktan hemen sonra hayallerini kurduğum Stockholm'a pegasus havayollarından 360TL'ya ucuz bilet de bulunca hiç kaçırmadan hemen aldım.


Booking.com sitesinden uygun fiyatlı otelleri araştırdım. Benim kaldığım otel, şehrin old town diye bahsedilen bölgesi Gamla Stan'da bulunan Gamla Stan Hotel idi. 6 gecelik ücreti ise tek kişilik odada, kahvaltı dahil 1300 Tl. Stockholm ile ilgili internetten blog yazılarını okudum, gezebileceğim yerleri araştırarak, googlemapten sokak ve caddelerini dolaştım. Ve birer çıktısını yanıma aldım. Havadurumunu da araştırarak gece ve gündüz sıcaklık farklarını öğrendim,istanbul 23 derece iken stockholm 10 derece idi,  Kışlık eşyalarımı, eldiven, şapka, atkı, kar botlarımı da alarak valizimi hazırladım.  Artık gitmeye hazırım...

Stockholm yaklaşık Türkiye'den 3 saat 25 dk lık uzakta, Ancak aramızda tam 2 saat farkı

var. 10.35'de kalkan uçağım 14.25 de Stockholm Arlanda Havalimanındaydı. Arlanda Havalimanından şehrin merkezine tren veya otobüs ile gidebilirsiniz. Tren yolculuğu yaklaşık 20dk, otobüs yolculuğu ise 50 dakikayı buluyor. Havalimanında bilet almak için makinalar var, buradan gidiş dönüş bileti yada tek gidiş bileti alabilirsiniz. Yalnızca makinalara dikkat edin tren bileti almak için ayrı otobüs bileti almak için farklı makinalar var. Otobüs firmasının adı ise flygbussarna ve yalnızca kredi kartı geçerli. Flygbussarna da gidiş dönüş otobüs biletinin ücreti 215 Sek. Ben stockholm'a gidişte tren, dönüşte ise otobüs yolculuğunu tercih ettim.


Muhteşem doğası ile isveç muhteşem bir ülke. Trenden çektiğim bu videoda doğal güzellikler görülüyor. Arlanda express treninden sonra şehir merkezine ulaşmıştım. Üst kata çıkıp otelimi bulabilmem için tren istasyonunda bekleyen kızlara soru sordum. Ve bana çok yardımcı oldular. İsveçte tanıştığım insanlar Türkiye'ye daha önce geldiklerini İstanbul, Ankara ve Antalya'da bulunduklarını söylediler. Stockholm'un her yeri yürüyebilme mesafesinde olduğunu, tourist information'ın yerini ve otelin yerini tarif ederek 20 dakika uzaklıkta olduğunu öğrendikten sonra yoluma devam etim. Hemen tourist informatin'dan Stockholm'un ücretsiz haritasını ve şehirde gezebileceğim yerlerin adreslerini aldıktan sonra otelimi buldum.



Stockholm adacıklar şehri desek yerinde olur. Old town yani eski şehir adacıkların ortasında kuzey kısmında Normmalm, Östermalm, Kungsholmen, doğusunda Djurgarden, batısında Riddar Holmen, güneyinde ise Södermalm bulunuyor.



DJURGARDEN


Adacıklar ülkesini gezebilmek için en uygun olanın gemi turu olduğunu daha önce Venedik ve Amsterdam deneyimimden sonra Stockholm'da da apmaya karar verdim. Gamla Stan Hotelinin hemen aşağısında bulunan Slussplan'dan kalkan tekneler ile Djurgarden bölgesine ulaştım. Sabah saatlerinde bebek arabasını alan tüm İsveçliler buradaydı, havanın güneşli olması, hayvanat bahçesinin burada olması aynı zamanda treaking alanları, at binme alanı ve göl kenarları ile muhteşem doğayı görünce neden herkesin buraya gelmiş olabileceğini anladım Djurgarden bölgesi eski kraliyet av alanı,  şimdi ise eğlence ve rekreasyon alanı İsveç'te mutlaka görülmesi gereken yerlerden. 

emekliseyyah
DJURGARDEN HARİTASI
Gröna Lund /Lunapark : Kasım ayında Stockholm'e gittiğimden dolayı maalesef kapalıydı. Yazın gitmek eğlenceli olabilir:))


emekliseyyah



Karta över Skansen/ Açık hava müzesi: Çok büyük bir alana kurulu hayvanat bahçesi, biyoloji müzesi, sirk alanı, ben gezilecek daha  çok yer olması sebebiyle içeri girmedim.Ama tüm isveçli aileleler çocukları ile beraber sıradaydılar, artık bir daha ki sefere...
emekliseyyah

Prens Eugens Waldemarsudde Ulusal Müzesi :Prens Eugen Waldemarsudde,(1865-1947) başlangıçta ikameti olmasına rağmen, daha sonra devlete devredilen İsveç'in en çok ziyaret edilen sanat müzelerinden biri. Resim sanatını çok sevdiğim için ve galerileri gezmeyi sevdiğim için kaçırmadım. İçerisinde muhteşem yağlı boya tablolar ve sanat galerileri var. 3 katlı bir bina. İçeriden dışarıyı seyretmek müthiş. Yaklaşık 7.000 eser koleksiyonu görsel sanatlar, heykel ve dekoratif sanatlar var. İsveç'in ünlü sanatçısı Cecilia Edefalk'ın muhteşem eserlerini de görme şansını yakaladım. müze girişi içinse 120Sek ödedim. İçeride aynı zamanda restaurant ve cafe var. Dinlenmek için ideal.

emekliseyyah



















Thielska Galleriet Müzesi:Esasen bankacı olan ve sanat kolleksiyoncusunun evi yine devlete devredilmiş. İçerisinde iskandinav sanatçılarının eserleri görülebilir. Yine içeri de cafe de var.


Deniz kenarından yürüyüp, en son feneri de gördükten sonra trekking turum bitmiş oldu ve muhteşem fotoğraflar çektim, spor yapan, ata binen İsveçlilerle karşılaştım. Dönüşte şehir merkezine giden gemiler yada otobüs durağı da var, ancak ben yürümeyi tercih ettim.


emekliseyyah
emekliseyyah


Djurgarden bölgesinde bulunan diğer müzeleri de ziyaret ettim. Bunlar:


ABBA The Museum / ABBA Müzesi: Pop grup ABBA 'nın toplanan eserleri çağdaş, interaktif ortamda içerisinde karaoke salonu,isveç popüler music hikayesini anlatan salonu, restarunt, cafe bulunmaktadır. Müzik sevenler için 70li 80li yılları dinlemek için mutlaka gidin derim

emekliseyyah


VASA Museum/Vasa Müzesi: Vasa dünyadaki ayakta duran 17.yüzyıl gemisi. Orjinal parçalarının %95'ten fazlası korunmakta. Stockholm'a eğer gelirseniz mutlaka Vasa müzesine gidin, sadece bu gemiyi görmek için bile gelen milyonlarca turist bulunmakta. 

Wine & Sprit Museum/Sprit Müzesi: Yiyecek, içecek ve şarap tadına bakmak, pub kültürünü incelemek istiyorsanız enteresan bir müze.

emekliseyyah


Nordiska Museum / Nordiska Müzesi:Halkbilimi müzesi, toplumun her türlü katmanlarıyla ilgili etnografik ve tarihi malzeme barındıran halkbilimi müzesi. ben geç saatlere kaldığım ve kapalı olduğu için ziyaret edemedim.:((
emekliseyyah


Keyifli gezileriniz olsun...

Sevgiler

Şule Solak
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder