11 Mart 2017 Cumartesi

ÇOCUKLA NASIL SEYAHAT EDİLİR?


Gezgin bir babanın kızı iseniz sizin de gezgin olma olasılığınız yüksek. Ben hala babamın gezebildiği ülkelere gidemedim. İngitere'den Suudi Arabistan'a uzanan 1970-1990 yıllarını kapsayan yolculuklar. Hala babamdan tavsiyeler alıyorum. Yol göstericim benim. Çocukken de kardeşlerimle bizi gezdirmeyi çok severdi. Yazın denizde çadır ile kamp kurardık. Türkiyenin birçok yerini gezdirmiştir. Yıllar sonra sanırım aşı gibi sizde eser bırakıyor. Ben de çocuğu olan bir anne olarak seyahat etmeyi hiç bırakmadım. Seyahatlerimi araba, tren, uçak ve gemi ile de gerçekleştirdim. Zor gibi gözükse de avantajlı yanları da var. Şimdi ise tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.


Gezmeyi seven insanlar kendilerine yük olmaması için yalnız dolaşmayı tercih ediyorlar. Ailece gezilerbir veya  iki çocuk var ise daha da zorlaşabiliyor diye düşünülebiliyor. Masraflar biraz artsa da, eşinizin de gezmeyi seven bir yapısı var ise daha keyifli hale gelebilir. Çocuğun yaş grubuna göre ise tatil planlarınız değişiklik gösterebilir. Otellerin ve havayolu şirketlerinin çocukların yaş gruplarına göre indirimleri olabiliyor. 12 yaşına kadar ücretsiz otel seçenekleri mevcut. Havayolu şirketleri ise 7günlük-2 yaş ücretsiz. 2-11 yaşına kadar indirimli, aile indiriminden de faydalanabileceğiniz seçenekler sunmakta.

Gezgin bir kadınsanız çocuğunuz da sizin gibi gezgin bir çocuk olacaktır. Çevreye insanlara hayvanlara daha duyarlı hale gelecektir. Yaşıtlarına göre hayat tecrübesi ve deneyimi dünyayı algılama yeteneği yüksek olacaktır. Bu ise çocukta avantajı doğurur.

Anne adaylarına ilk tavsiyem ise benim gibi bebeğini emzirmesi olacak. Çünkü yolculuk esnasında her an sıcak biberon şişesi ile dolaşmanız imkansız. Benim kızım bir haftalık iken Zonguldak'tan Düzce'ye seyahat yaptım. Sonrasında ise İstanbul'a geldim. Dolayısı ile bebeğin emzirilmesi hem vitaminlerin doğal yoldan alınması, sağlıklı büyümesi, psikolojik güven vermesi açısından hem de yolculuklarda rahat edebilmeniz açısından gerekli.

İlk altı ay içerisinde ise sadece anne sütü ile beslemeyi lütfen ihmal etmeyin. Anne sütünün arttırılması için ise bol bol su içmeniz yeterli. Baklagillerden ise biraz uzak durmanız da fayda var çünkü bebeğiniz de gaz oluşması sancıya yol açabilir. Yolculuk esnasında huysuzlanan bir bebek görmek istemezsiniz? Bebeklerin ağlaması için ise ya altlarının ıslak olması yada acıkmış olması gerekiyor. Eğer hasta değilse tabii. 


Yolculuk öncesi bebek çantasında bulunması gerekenleri söyle sıralayabiliriz:
1- Bebek bezi
2- Yedek kıyafet
3- Su şişesi
4- Birkaç oyuncak 
5- Mevsimine göre hırka, mont
6- Mevsimine göre şapka
7- Durumuna göre bebek arabası, puset yada kanguru
8- Islak Mendil
9- Havlu kağıdı
10- Alt temizliği için pudra
11- Allerjik yapıda ise altı için zeytinyağı
12- Böcek sokmalarına karşı ilaç
13- Ateş düşürücü bir ilaç
14- Bebek yastığı
15- Bebek battaniyesi

Yolculuk öncesinde ise bebeğinizin aşı durumlarını mutlaka kontrol edin. Doğum esnasında ve sonrasında düzenli olarak yaptırılan aşılar var, Bu aşıların bazıları ilkokulda bile yaptırılıyor. Aşı kartlarını kotrol ederek zamanında aşılarını yaptırın. Aşı yapılan bebek huysuzlaşabiliyor, ateşi de doğal olarak çıkabiliyor. Seyahatlerinizi birkaç gün ertelemeniz yerinde olabilir. Eğer Türkiye'de iseniz başka bir şehirde de yaptırmanız mümkün.


Benim gezgin kadınlara tavsiyem öncelikle bir ilk yardım eğitimi almaları. Bebeğin ağzına birşey kaçtığında heimlich eğitimi bilmeniz, boğulmalarda, yanıklarda, ev kazalarında olabilecek kazalarda nasıl davranabileceğinizi öğrenmenizde fayda var. Senin var mı eğitimin diye sorarsanız? Evet var, kızımı büyütürken de çok faydasını gördüm, çalıştığım zaman ise 112nden önce insanlara faydam oldu. Bence ilkokuldan itibaren herkese ilk yardım eğitiminin verilmesi.

Bebeğin allerjik durumunun olup olmadığını bilmenizde faydası olacaktır. Eğer benim kızım gibi 1.5 yaşına arı diyebiliyorsa ne mutlu. Bebek daha konuşamayacağı ve kendisini ifade edemeyeceği için arı veya böcek sokmasına karşı mutlaka allerjisini test ettirin. 


Deniz tatili ise bebeklerin ve çocukların en sevdiği tatillerden. Eğer bebeğinize sudan korkmamasını öğrettiyseniz, altı aylıktan itibaren denize girebilir. Tabii öğlen saatlerine mutlaka dikkat edin. Sabah saatleri ile öğleden sonra denize girmenizde fayda var. Öğlen uykusunu ise gölgede yada otelde uyuyarak geçirebilirsiniz. Çocuğunuzla beraber kumdan kaleler inşa etmek, dalgalarla oynamak eğlenceli olacaktır.  

Gittiğiniz gezilerde ise hayvanları sevmesinden korkmayın. Tabii önce siz korkmayın lütfen. Hiçbir hayvan sizi ısırmıyor.:))) Öncelikle doğa ve hayvan sevgisini öğretin. Ve hiçbir canlıya zarar vermemesini. Kızım hep kedilerle köpeklerle dost oldu. Hamster yetiştirdi. Su Kaplumbağası, muhabbet kuşu, tavşanı oldu. Kendisi baktı. İnanın ne kedi tüyü boğazına kaçıyor ne de ısırılıyor. Şimdi sokak hayvanlarını bile sarılıyor. Lütfen önce siz korkmayın ve çocunuza da bunları aşılamayın. Dünya yüzeyinde her canlının yaşama hakkı var. Almanya'da türkçe yazılan Çimlere Basmayın levhasını görmüşsünüzdür. Alman çocukları değil Türk çocukları bastığı içiğn. Kuralları öğretin ve de çiçek koparılmaması gerektiğini. 



Yolculuk esnasında kitaplardan yada televizyonlardan görebileceği doğa hayatını bizzat görerek ve yaşayarak tanımasına şans verin. Hem kendinizi geliştirin hem de çocuğunuzu. Ben yurtdışı seyahatlerimin bir kısmını kızım ile yaptım. Şimdi kendi tek başına seyahatler yapıyor. Dünya vatandaşı olmanın yolunu açın. Hem siz hem çocuğunuz kazanacaktır.

Çocuğunuzla beraber keyifli gezileriniz olsun.

Sevgiler,

Şule Solak







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder